Voorwaarden


Algemene voorwaarden behandelovereenkomst voor volwassenen(cliënten) 


·       De therapeut is gehouden te handelen conform de wettelijke regelgeving. De rechten en plichten van cliënt en hulpverlener zijn onder meer vastgelegd in de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO) en de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).

·       De therapeut houdt een cliëntendossier bij. De cliënt heeft het recht tot inzage in het eigen dossier. Het dossier wordt conform de wettelijke bewaartermijn in totaal 20 jaar bewaard. 

·       Er bestaat inzagerecht voor nabestaanden.

·       De therapeut verplicht zich informatie betreffende de behandeling te verstrekken aan de cliënt in alle fasen van de behandeling. De cliënt verplicht zich middels het anamnesegesprek relevante informatie aan de therapeut te verstrekken.

·       De therapeut betracht geheimhouding ten aanzien van door de cliënt verstrekte gegevens, die in het dossier worden opgeslagen. Maar met uitzondering van de gegevens waaromtrent de cliënt heeft verklaard dat hij/zij geen bezwaar maakt tegen het gebruik voor statistische doeleinden.

·       De therapeut mag zonder toestemming van de cliënt geen bepaalde (be-)handelingen verrichten.

·       Aanvulling van de informatieplicht van de hulpverlener: het zwaartepunt komt te liggen op het “samen” beslissen over de behandeling met de patiënt/cliënt.

·       De therapeut verplicht zich de cliënt correct door te verwijzen naar een collega- therapeut of een arts, indiende behandeling niet geëigend en/of toereikend is.

·       Beëindiging van de behandeling kan te allen tijde met wederzijds goedvinden geschieden. Indien de hulpvrager voortzetting van de overeenkomst niet langer op prijs stelt of nodig acht, kan hij/zij deze eenzijdig beëindigen. Indien de hulpvrager tegen het advies in van de therapeut de overeenkomst beëindigt, zal de hulpvrager op verzoek van de therapeut een verklaring ondertekenen waarin hij te kennen geeft dat hij tegen het advies van de therapeut in het onderzoek of de behandeling voortijdig heeft beëindigd.

·       De therapeut kan de overeenkomst slechts eenzijdig onder vermelding van argumenten beëindigen, indien redelijkerwijs niet van hem kan worden gevergd dat hij de overeenkomst voortzet. De therapeut zal in een dergelijke situatie hulp en adviezen blijven verlenen, totdat de hulpvrager een overeenkomst met een andere hulpverlener heeft kunnen sluiten.

·       De cliënt heeft het privacyreglement van praktijk Praktijk Mevedic gelezen welke aan u is uitgereikt of welke vermeld staat op de website van praktijk Praktijk Mevedic en cliënt stemt in met dit privacyreglement.

·       De cliënt gaat akkoord met de tariefstelling van € 65,00(euro) voor het eerste consult met intakegesprek en met het bedrag van € 125,00 voor het behandelplan inclusief consult. Overige prijzen van consult of behandeling vindt u op deze website.

·       Betalingswijze van de behandelingen is op rekening of contant per consult.

·       De cliënt verplicht zich een afspraak tijdig (minimaal 24 uur van tevoren) af te zeggen, anders kunnen de kosten van de gereserveerde tijd in rekening worden gebracht. Afzeggingen i.v.m. corona gerelateerde klachten worden niet in rekening gebracht.

·       Voor klachten over de behandeling kan de cliënt zich allereerst wenden tot de therapeut en bij geen passende oplossing vervolgens tot de LVNT, https://www.lvnt.nl/klachten.

·       Alle eventuele, nadelige gevolgen voortvloeiende uit het achterhouden van informatie aanwezig in het medisch dossier bij de huisarts, zijn voor verantwoordelijkheid en rekening van de cliënt.


Overmachtsclausule: Praktijk Mevedic is niet aansprakelijk voor zaken die buiten de invloedssfeer liggen, zoals een onverhoopte corona-besmetting. Het deelnemen aan maatschappelijk verkeer, waaronder een bezoek aan een therapeut, stelt eenieder bloot aan een allerminst verwaarloosbaar besmettingsrisico. Ondanks alle genomen voorzorgsmaatregelen blijft de kans, hoe gering ook, bestaan dat je besmet raakt in de praktijk of op weg hier naartoe. Met het maken van de afspraak ga je akkoord met dit risico. .




Algemene voorwaarden behandelovereenkomst behandeling kinderen jonger dan 16 jaar (cliënten)


·       De therapeut is gehouden te handelen conform de wettelijke regelgeving. De rechten en plichten van cliënten hulpverlener zijn onder meer vastgelegd in de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO) en de Wetkwaliteit, klachten en geschillenzorg (Wkkgz).

·       De therapeut zal alleen een behandeling verrichten bij kinderen onder de 12 jaar in het bij zijn van een begeleider (ouder, verzorger of andere verantwoordelijk volwassene). Bij kinderen tussen de 12 jaar en 16 jaar is het bij zijn van een begeleider niet noodzakelijk. De therapeut die werkt met kinderen onder de leeftijd van 16 jaar sluit een schriftelijke behandelovereenkomst af met beide ouders, mits zij beide het ouderlijk gezag hebben.

·       De therapeut houdt een cliëntendossier bij. De cliënt heeft het recht tot inzage in het eigen dossier. Het dossier wordt conform de wettelijke bewaartermijn in totaal 20 jaar bewaard.

·       Er bestaat inzagerecht voor nabestaanden.

·       De therapeut verplicht zich informatie betreffende de behandeling te verstrekken aan de cliënt in alle fasen van de behandeling. Per 1 januari 2020 is er een aanvulling met betrekking tot de informatieplicht van de hulpverlener, t.w.: het zwaartepunt komt te liggen op het “samen” beslissen over de behandeling met de patiënt/cliënt. De cliënt verplicht zich middels het anamnesegesprek relevante informatie aan de therapeut te verstrekken.

·       De therapeut betracht geheimhouding ten aanzien van door de cliënt verstrekte gegevens, die in het dossier worden opgeslagen. Maar met uitzondering van de gegevens waaromtrent de cliënt heeft verklaard dat hij/zij geen bezwaar maakt tegen het gebruik voor statistische doeleinden.

·       De therapeut mag zonder toestemming van de cliënt geen bepaalde (be)handelingen verrichten.

·       De therapeut verplicht zich de cliënt correct door te verwijzen naar een collega-therapeut of een arts, indien haar behandeling niet geëigend en /of toereikend is.

·       Beëindiging van de behandeling kan te allen tijde met wederzijds goedvinden geschieden.

·       Indien de hulpvrager voortzetting van de overeenkomst niet langer op prijs stelt of nodig acht, kan hij/zij deze eenzijdig beëindigen. Indien de hulpvrager tegen het advies in van de therapeut de overeenkomst beëindigt, zal de hulpvrager op verzoek van de therapeut een verklaring ondertekenen waarin hij te kennen geeft dat hij tegen het advies van de therapeut in het onderzoek of de behandeling voortijdig heeft beëindigd.

·       De therapeut kan de overeenkomst slechts eenzijdig onder vermelding van argumenten beëindigen, indien redelijkerwijs niet van hem kan worden gevergd dat hij de overeenkomst voortzet. De therapeut zal in een dergelijke situatie hulp en adviezen blijven verlenen, totdat de hulpvrager een overeenkomst met een andere hulpverlener heeft kunnen sluiten.

·       De cliënt gaat akkoord met de tariefstelling van €65,00(euro) voor het eerste consult met intakegesprek en met het bedrag van €125,00 voor het behandelplan inclusief consult. Overige prijzen van consult of behandeling vindt u op deze website.

·       Betalingswijze van de behandelingen is op rekening of contant per consult.

·       De cliënt verplicht zich een afspraak tijdig (minimaal24uur van tevoren) af te zeggen, anders kunnen de kosten van de gereserveerde tijd inrekening worden gebracht. Afzeggingen i.v.m. corona gerelateerde klachten worden niet in rekening gebracht.

·       Voor klachten over de behandeling kan de cliënt zich allereerst wenden tot de therapeut en bij geen passende oplossing vervolgens tot de LVNT, https://www.lvnt.nl/klachten.

·       Alle eventuele, nadelige gevolgen voortvloeiende uit het achter houden van informatie aanwezig in het medisch dossier bij de huisarts, zijn voor verantwoordelijkheid en rekening van de cliënt.

·       De cliënt heeft het privacyreglement van praktijk Praktijk Mevedic gelezen welke aan u is uitgereikt of welke vermeld staat op de website van praktijk Praktijk Mevedic en cliënt stemt in met dit privacyreglement.


Overmachtsclausule: Praktijk Mevedic is niet aansprakelijk voor zaken die buiten de invloedssfeer liggen, zoals een onverhoopte corona-besmetting. Het deelnemen aan maatschappelijk verkeer, waaronder een bezoek aan een therapeut, stelt eenieder bloot aan een allerminst verwaarloosbaar besmettingsrisico. Ondanks alle genomen voorzorgsmaatregelen blijft de kans, hoe gering ook, bestaan dat je besmet raakt in de praktijk of op weg hier naartoe. Met het maken van de afspraak ga je akkoord met dit risico.


Algemene voorwaarden Yogastudio


Bij inschrijving van Momoyoga gaat u direct akkoord met de algemene voorwaarden hieronder en privacy verklaring die te vinden is op: https://mevedic.nl/privacy-statement


Huishoudelijk Reglement

-- Mobiel bellen in de studio is niet toegestaan met uitzondering van noodsituaties.

-- Trainingen kunnen worden gereserveerd via ons reserveringssysteem Momoyoga.

-- Bij verhindering dient u zich af te melden via ons reserveringssysteem, dit kan tot 4 uur voor aanvang van de lessen. Bij geen of te late annulering wordt de deelname geregistreerd en kan de les dus ook niet meer ingehaald worden.

-- Niet gebruikte credits worden niet meegenomen naar de volgende maand.


Abonnementen:

-- Abonnementen en strippenkaarten voor een enkele persoon vanaf 15 jaar.

-- Indien het in te schrijven lid jonger is dan 18 jaar, dient een der ouders te ondertekenen.

-- Een abonnement of strippenkaart is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar.

-- Duur van het abonnement

Het contract kan worden opgezegd met in achtneming van een opzegtermijn van 1 kalendermaand. Opzegging dient als volgt te geschieden:

    - per aangetekend schrijven of e-mail

    - door het persoonlijk overhandigen van een schrijven ter opzegging.

-- Tussentijdse beëindiging van een contract voor bepaalde tijd door een lid is niet mogelijk behoudens in geval van aantoonbare overmacht (ter beoordeling van de directie van Praktijk Mevedic) en enkel met inachtneming van een opzegtermijn van 1 kalendermaand.

-- Praktijk Mevedic is gedurende 6 weken per kalenderjaar gesloten. Dit is verrekend in de maandelijkse contributie.


Abonnementsgeld:

-- Elk lid betaalt abonnementsgeld. Deze zijn gebaseerd op maandbedragen. Praktijk Mevedic kan jaarlijks per januari de abonnementsgelden indexeren. Elke aanpassing dient minimaal 1 kalendermaand vooraf te worden aangekondigd.


Betalingsvoorwaarden:

-- Betaling van het abonnementsgeld dient te geschieden volgens contract middels maandelijkse automatische incasso.

-- Bij niet-tijdige betaling is het lid direct in verzuim, en is het gehele nog openstaande bedrag direct opeisbaar.

-- In geval van stornering van de automatische incasso, ontvangt het lid een factuur van de openstaande post, welke dient te zijn voldaan binnen 7 dagen. In geval van niet-tijdige betaling van deze factuur ontvangt het Lid een tweede herinnering van de openstaande post + €15,- administratiekosten.

-- In het geval van niet-tijdige betaling heeft Praktijk Mevedic het recht om een lid de toegang tot de studio te ontzeggen, totdat de volledige betalingsverplichting is voldaan.

-- Indien Praktijk Mevedic een niet betaalde vordering ter incasso uit handen geeft, komen alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten voor rekening van het in gebreke zijnde lid.


Tussentijdse veranderingen van het abonnement:

-- Een lid heeft de mogelijkheid het abonnement te bevriezen indien gedurende een periode langer dan een maand geen gebruik gemaakt kan worden van enig faciliteit binnen Praktijk Mevedic als gevolg van een blessure, zwangerschap of ziekte die aantoonbaar is middels een schriftelijke verklaring van de huisarts en/of specialist.

-- Een lid heeft de mogelijkheid het abonnement te bevriezen indien gedurende een periode langer dan twee maanden geen gebruik gemaakt kan worden van enig faciliteit binnen Praktijk Mevedic als gevolg van een aantoonbare stage of vakantie.

-- Tijdens de periode van bevriezing vindt er geen abonnementsbetaling plaats. Bij heractivering van het abonnement, wordt de contractperiode verlengd met dezelfde periode als de bevriezing en wordt de betalingsverplichting weer geactiveerd. De aanvraag voor bevriezing dient schriftelijk plaats te vinden.


Tussentijdse beëindiging van het contract/lidmaatschap

-- Gedurende een bedenktijd van twee weken na inschrijving bij Momoyoga, heeft het lid de mogelijkheid om het abonnement kosteloos te herroepen. Deze herroeping dient schriftelijk te geschieden.

-- Het lid krijgt een ander woonadres welke meer dan 30 kilometer van “Praktijk Mevedic” is gelegen. De opzegging dient schriftelijk te geschieden met bewijs van inschrijving waarbij de opzegtermijn van 1 kalendermaand geldt.

-- Het lid heeft een aantoonbare blessure of ziekte waardoor het onmogelijk is geworden om van enig faciliteit binnen Praktijk Mevedic gebruik te kunnen maken. De opzegging dient schriftelijk te geschieden met doktersverklaring waarbij de opzegtermijn van 1 kalendermaand geldt.

-- Praktijk Mevedic kan een lidmaatschap onmiddellijk opzeggen zonder inachtneming van een opzegtermijn indien:

- ernstige en/of herhaaldelijke schending van de Algemene Voorwaarden en/of reglementen;

- een lid zich misdraagt jegens andere Leden, medewerkers van Praktijk Mevedic, bijvoorbeeld -- door het vertonen van incorrect, ruw of agressief gedrag;

- een lid opzettelijk schade toebrengt aan eigendommen van de Praktijk Mevedic, medewerkers of andere Leden;

-- In geval van een opzegging door Praktijk Mevedic volgt geen restitutie van betaalde abonnementsgelden.

-- Bij overlijden van het lid, wordt het contract ontbonden en het eventuele restant aan abonnementsgeld gerestitueerd.


Gedrag van leden:

-- Leden zullen geen misbruik maken van de apparatuur of de faciliteiten welke Praktijk Mevedic biedt.

-- Eventuele beschadigingen aan de eigendommen van Praktijk Mevedic, opzettelijk of door aanwijsbare schuld veroorzaakt, zullen volledig worden vergoed door de desbetreffende leden. Incorrect, ruw of agressief gedrag wordt niet geaccepteerd.

-- Het is niet toegestaan dat leden gebruik maken van de faciliteiten van Praktijk Mevedic indien zij onder invloed zijn van alcohol, drugs en/of andere geestverruimende middelen.

-- Overtreding van de regels zoals genoemd in deze Algemene Voorwaarden kan leiden tot beëindiging van het abonnement.


Openingstijden:

-- Praktijk Mevedic behoudt zich het recht de openingstijden aan te passen op bedrijfseconomische gronden.

-- Praktijk Mevedic is op de volgende dagen gesloten: 1 januari, carnavals zondag, maandag en dinsdag, 1e paasdag, 2de paasdag, Koninginnedag, 1e pinksterdag, 2de pinksterdag, Hemelvaartsdag, Kermis Mill, 1e kerstdag, 2de kerstdag en oudejaarsdag vanaf 12.30 uur.

-- Praktijk Mevedic behoudt zich het recht voor de openingstijden tijdelijk aan te passen ten behoeve van schoonmaak, inrichting, reparatie, speciale gelegenheden, vakanties, of om andere moverende redenen.

-- Praktijk Mevedic is gedurende 6 weken per kalenderjaar gesloten. Dit is verrekend in de maandelijkse contributie.


Aansprakelijkheid

-- Leden maken op eigen verantwoordelijkheid en risico gebruik van de faciliteiten van Praktijk Mevedic.

-- Praktijk Mevedic en haar medewerkers zijn behoudens in geval van opzet, grove schuld of grove nalatigheid, niet aansprakelijk voor enige schade, waaronder in ieder geval begrepen: vermogensschade, letselschade of overlijden van een lid, ontstaan tijdens het verblijf in de studio, waarbij al dan niet gebruik wordt gemaakt van de aanwezige faciliteiten.

-- In het geval een rechter mocht oordelen dat deze aansprakelijkheid wel bestaat dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag aan verzekeringspenningen dat door de aansprakelijkheidsverzekeraar aan Praktijk Mevedic wordt uitgekeerd.

-- Leden wordt aangeraden vooraf een medische keuring te laten doen.

-- Zwangere vrouwen en zij die lijden aan hart- en vaatziekte, diabetes of hoge bloeddruk, dienen vooraf met hun huisarts te overleggen van welke faciliteiten gebruik mag worden gemaakt.

-- Ieder lid vrijwaart Praktijk Mevedic voor iedere aansprakelijkheid jegens derden, waaronder begrepen andere Leden, voor schade welke de betreffende derde heeft geleden tijdens zijn of haar aanwezigheid in Praktijk Mevedic ten gevolge van handelen of nalaten van het lid.


Overige zaken:

-- De leden geven Praktijk Mevedic toestemming om fotografische en andersoortige opnamen van groepen, individuen of introducés te gebruiken voor redactionele of promotionele doeleinden.

-- Praktijk Mevedic is gerechtigd, indien daartoe de noodzaak bestaat, de onderhavige voorwaarden en/of overige reglementen te wijzigen en/of aan te vullen.

-- Eventuele klachten dienen schriftelijk en persoonlijk te worden ingediend bij de Praktijk Mevedic.



Algemene voorwaarden Cursussen

 

Door je aan te melden geef je aan met de algemene leveringsvoorwaarden akkoord te gaan.


1: Toepasselijkheid
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten van opdrachtgevers of (potentiële) deelnemers voor wat betreft cursussen.


1.2 Een overeenkomst met betrekking tot het volgen van een cursus, komt tot stand door het indienen van een aanvraagformulier door cliënt ofwel deelnemer en het verstrekken van een bewijs van inschrijving door Praktijk Mevedic.


2: Inschrijvingen
2.1 Alle cursussen worden gehouden onder voorbehoud van voldoende inschrijvingen.
2.2 Praktijk Mevedic behoudt zich het recht voor waar nodig de locatie te veranderen.
2.3 Na inschrijving ontvangt u een ontvangstbevestiging via e-mail die uw inschrijving definitief maakt. Inschrijving vindt plaats in volgorde van ontvangst van de aanmeldingen.
2.4 Per cursus zijn er slechts een bepaald aantal plekken beschikbaar. Het aantal ligt tussen de 6 en 12 deelnemers per cursus. Zodra een cursus vol zit, is het mogelijk je aan te melden voor een volgende cursus (indien deze gepland is). Tevens word je op de reservelijst geplaatst. Vermeld daarbij je volledige naam en telefoonnummer. Mocht er een plek zijn vrijgekomen, neem ik zo snel mogelijk contact met je op.
2.5 Door de inschrijving verklaart je je akkoord met de algemene voorwaarden.


3. Afmelden door de cursusdeelnemer
3.1 Afmelden dient via telefoon of e-mail te gebeuren.
3.2 Bij afmelding voor een cursus wordt er € 7,50 aan administratiekosten ingehouden.
3.3 Afmelding voor een cursus:
Bij afmelding tot 30 dagen voor aanvang krijgt u het volledige bedrag terug, minus de administratiekosten. Bij annulering tussen 30 tot 14 dagen voor aanvang van de startdatum wordt 50% van het deelname geld in rekening gebracht. Bij annulering vanaf 14 dagen vóór aanvang van de startdatum wordt 100% van het deelname geld in rekening gebracht. Bij het niet verschijnen tijdens de cursus, wordt geen geld teruggeboekt.
3.4 Mocht je niet kunnen komen, dan mag je ook zelf voor vervanging zorgen. Je deelnamebevestiging is overdraagbaar, maar meld het wel even.


4. Annulering/verplaatsing door Praktijk Mevedic

 4.1 Praktijk Mevedic is gerechtigd bij onvoldoende deelnemers de aangeboden cursus te annuleren. Mocht een cursus geen doorgang vinden of worden uitgesteld, dan ontvang je daarvan uiterlijk 7 dagen voor aanvang bericht.
4.2 Praktijk Mevedic is gerechtigd tot uiterlijk 7 dagen voor aanvang van de cursus de datum van een cursus te wijzigen. De cursist wordt hiervan op de hoogte gesteld via e-mail en heeft de mogelijkheid in overleg de cursus kosteloos te verplaatsen/annuleren.
4.3 Praktijk Mevedic is gerechtigd bij ziekte van de docent deze te vervangen door een andere docent of de aangeboden cursus te annuleren. Bij annulering wordt in overleg de inschrijving zonder kosten verplaatst naar een andere datum of geannuleerd en de eventueel betaalde cursuskosten worden gerestitueerd.
4.4 De cursus vindt alleen plaatst mits er minimaal 5 deelnemers zijn. Bij minder deelnemers kan de cursus niet doorgaan.


5: Betaling
5.1 De deelnemer dient de gehele vordering binnen 7 dagen na factuurdatum te voldoen tenzij uitdrukkelijk anders en schriftelijk overeengekomen met Praktijk Mevedic.
5.2 Bij niet stipte nakoming van de overeengekomen deeltermijnen komt deze overeenkomst tot deelbetalingen zonder enige berichtgeving te vervallen en kan deelnemer er geen aanspraak meer op maken. Als dan is de gehele vordering opeisbaar.


6: Klachten 
6.1 Heb je een klacht over een cursus? Neem dan contact met Praktijk Mevedic op en we zullen ons best doen om je daarbij van dienst te zijn en het probleem proberen op te lossen.
6.2 Het indienen van een klacht ontslaat de deelnemer niet van de betalingsverplichting.


7: Aansprakelijkheid
7.1 Praktijk Mevedic aanvaardt geen aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel of schade aan eigendommen van deelnemers, noch enige aansprakelijkheid als gevolg van gebeurtenissen tijdens de cursus.
7.2 Tijdens de cursus wordt er soms gewerkt met materialen/ voedingsmiddelen die kunnen afgeven op kleding of spullen. Praktijk Mevedic is niet aansprakelijk voor bevuilde of beschadigde eigendommen en zal eventuele schade niet vergoeden. Denk er dus zelf aan om oude kleding aan te trekken als er gewerkt wordt met bijvoorbeeld voedingsmiddelen.

7.3 Trek tijdens de kookcursussen makkelijk zittende schoenen met antislip zool aan.


8: Geheimhouding
8.1 Al het cursusmateriaal en de aanvullende documentatie zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen niet worden gekopieerd, gereproduceerd of anderszins worden vermenigvuldigd en/of openbaar gemaakt. Het maken van beeldopnamen van een (gedeelte van) een cursus- materiaal is niet toegestaan. De deelnemer is niet gerechtigd cursusmateriaal, waarop rechten zoals hiervoor bedoeld aan Praktijk Mevedic toekomen, op enigerwijze aan derden af te staan of in gebruik te geven.
8.2 Cursisten en deelnemers verplichten zich tot geheimhouding jegens derden van alle informatie die zij van medecursisten tijdens de bijeenkomsten ontvangen en waarvan de cursisten en deelnemers het vertrouwelijke karakter moeten begrijpen.


9: Overig
9.1 Praktijk Mevedic behoudt zich altijd het recht om de cursus inhoudelijk te veranderen en/of prijzen te wijzigen.
9.2 Parkeerkosten en/of kosten van openbaar vervoer, indien van toepassing, zijn voor rekening van de deelnemer.
9.3 Als een deelnemer hinder veroorzaakt voor of tijdens een cursus, dan hebben wij het recht om deze persoon te weigeren of te verwijderen uit de cursus, en te weigeren voor volgende cursussen. De deelnemer krijgt hierbij het betaalde geld niet terug.


Overmachtsclausule: Praktijk Mevedic is niet aansprakelijk voor zaken die buiten de invloedssfeer liggen, zoals een onverhoopte corona-besmetting. Het deelnemen aan maatschappelijk verkeer, waaronder een bezoek aan een cursus, stelt eenieder bloot aan een allerminst verwaarloosbaar besmettingsrisico. Ondanks alle genomen voorzorgsmaatregelen blijft de kans, hoe gering ook, bestaan dat je besmet raakt op onze locatie of op weg hier naartoe. Met het maken van de afspraak ga je akkoord met dit risico.


Aanvullende algemene voorwaarden bij aankoop producten winkel

 

Algemene Voorwaarden webshop/ producten

Inhoudsopgave:

Artikel  1 - Definities

Artikel  2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel  3 - Toepasselijkheid

Artikel  4 - Het aanbod

Artikel  5 - De overeenkomst

Artikel  6 - Herroepingsrecht

Artikel  7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

Artikel  8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

Artikel  9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 11 - De prijs

Artikel 12 - Nakoming en extra garantie

Artikel 13 - Levering en uitvoering

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 15 - Betaling

Artikel 16 - Klachtenregeling

Artikel 17 - Geschillen

Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

·       Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;

·       Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

·       Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit; Een consument is ook een persoon die handelt namens een bedrijf, organisatie, instelling of vereniging en maatwerk, samengestelde, relatie en kerst gerelateerde producten afneemt.

·       Dag: kalenderdag;

·       Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;

·       Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;

·       Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;

·       Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

·       Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

·       Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

·       Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;

·       Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Praktijk Mevedic;

Wilhelminastraat 19, 5451 AR Mill;

Telefoonnummer 06-15056761

E-mailadres: info@mevedic.nl

KvK-nummer: 69680671

Btw-identificatienummer: NL001760422B61-id

Beroepsvereniging: LVNT

Artikel 3 - Toepasselijkheid

·       Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument. Uitzondering hiervoor is de natuurgeneeskundig praktijk Praktijk Mevedic/cliënt en de cursussen. Hiervoor gelden de volgende algemene voorwaarden.

·       Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

·       Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

Artikel 4 - Het aanbod

·       Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

·       Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

·       Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 - De overeenkomst

·       De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

·       Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

·       Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

·       De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

·       De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

·       het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

·       de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

·       de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

·       de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;

·       de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;

·       indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.

·       In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij producten:

·       De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

·       De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:

·       als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.

·       als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;

1.      bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

·       De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

·       De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

·       Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.

·       Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

·       Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.

·       De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.

·       De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

·       Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.

·       Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.

·       De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

·       Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.

·       De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.

·       Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.

·       De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:

·       de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;

·       de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.

·       De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:

·       hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;

·       hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of

·       de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.

·       Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

·       Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.

·       De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.

·       De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

·       Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

·       Maatwerk en samengestelde producten.

·       Relatie- en kerstgeschenken.

·       Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;

·       Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;

·       Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:

·       de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en

·       de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;

·       Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;

·       Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;

·       Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;

·       Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;

·       Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;

·       Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

·       Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;

·       Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

·       Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

·       Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;

·       De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:

·       de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en

·       de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

Artikel 11 - De prijs

·       Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

·       In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

·       Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

·       Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

·       De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

 

Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie

·       De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

·       Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

·       Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

Artikel 13 - Levering en uitvoering

·       De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

·       Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.

·       Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding. Een uitzondering hierop is maatwerk, samengestelde, relatie en kerst gerelateerde producten. Voor de afgesproken leveringsdag kan in overleg besloten worden om een product te vervangen voor een ander product wat niet tijdig geleverd kan worden of in oplage niet voldoende is.

·       Na ontbinding conform het vorige lid in acht nemend van de uitzondering zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.

·       Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

·       De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

·       De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

·       De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

o  te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

o  tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

o  altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

·       Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

·       In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

·       Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

·       Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

·       Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 15 - Betaling

·       Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

·       Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

·       Maatwerk, samengestelde, relatie en kerst gerelateerde producten dienen met vooruitbetaling binnen 14 dagen na bestelling betaald te worden.

·       De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

·       Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Artikel 16 - Klachtenregeling

·       De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

·       Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.

·       Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

·       De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 17 - Geschillen

·       Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.



Wijzigingen
 
 

Praktijk Mevedic behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze voorwaarden. Check daarom regelmatig deze voorwaarden van Praktijk Mevedic.


Deze voorwaarden zijn voor het laatst gewijzigd op 11 december 2023.


Share by: